جراحي لاغري چيست؟

۲ بازديد

جراحي لاغري روشي است كه از طريق اعمال تغييرات بر روي سيستم گوارشي به كاهش وزن كمك مي كند. برخي از انواع جراحي هاي لاغري اندازه معده را كوچك مي كنند تا بيمار كمتر غذا خورده و سريع تر احساس سيري كند. ديگر انواع جراحي هاي لاغري ممكن است با تغيير روده كوچك و در نتيجه دستكاري جذب كالري و مواد غذايي به كاهش وزن بيمار كمك كنند.

در صورتي كه مبتلا به چاقي مفرط هستيد و از ديگر روش هاي طبيعي و غير طبيعي جواب نگرفته ايد، جديدترين متد جراحي لاغري مي تواند گزينه بسيار مناسبي برايتان باشد.

در واقع جراحي چاقي مي تواند اين تغيير را با محدود كردن كالري دريافتي يا كاهش جذب مواد غذايي يا هر دو انجام دهد. در صورتي كه فرد با رژيم لاغري و ورزش نتواند وزن كم كند و يا به علت وزنش به بيماري هاي جدي مرتبط با چاقي مبتلا شده باشد، جراحي چاقي گزينه ايده آلي براي كاهش وزن چشمگير و بدون بازگشت وي محسوب مي شود.

همچنين در صورتي كه دچار بيماري هاي جدي از قبيل ديابت نوع دو و آپنه خواب مرتبط با چاقي هستيد، جراحي هاي بارياتريك گزينه بسيار مفيدي به حساب مي آيند.

اسليو معده

اسليو معده بهترين عمل جراحي لاغري شناخته شده است. طي اين جراحي، بخش اعظمي از معده برداشته مي شود و معده كوچك موزي شكلي باقي مي ماند كه جراح اطراف آن را با منگنه جراحي مي بندد. مانند جراحي حلقه معده، عمل اسليو معده نيز با كاهش ميزان غذايي كه فرد در هر وعده مصرف مي كند، موجب مي شود تا فرد زودتر احساس سيري كند و دست از خوردن بكشد.

علاوه بر اين، خارج كردن بخشي از معده ممكن است بر هورمون گرسنگي، اشتها و متابوليسم نيز تاثير گذارد. اين نوع جراحي غير قابل بازگشت مي باشد، زيرا بخش زيادي از معده براي هميشه از بدن خارج شده است.

· باي پس معده

در باي پس جراح معده را به صورت افقي به دو قسمت تقسيم مي كند. سپس بخش بالايي معده را مستقيما به بخش پاييني روده كوچك متصل مي كند.

در واقع جراح راه ميانبري براي غذاها ايجاد مي كند و قسمتي از معده و روده كوچك را كنار مي گذارد. عدم عبور غذا از اين بخش هاي لوله گوارشي به معناي جذب كمتر كالري و مواد غذايي مي باشد.

 

انواع جراحي لاغري

اكثر جراحان دنيا از سه روش متداول براي جراحي لاغري استفاده مي كنند كه شامل:

هزينه جراحي لاغري چقدر است؟

هزينه عمل لاغري با نوع جراحي و مشكلات بيمار رابطه مستقيم دارد. همچنين دستمزد هر جراح مي تواند با توجه به تجربه و مهارت وي با ديگران متفاوت باشد.

علاوه بر اين قيمت ها ممكن است بر اساس شهر يا محل زندگي شما متنوع باشد. همچنين ميزان هزينه اي كه شركت بيمه آن را تقبل مي كند بستگي به نوع بيمه و شرايط بيمار خواهد داشت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.