جراحي اسليو معده چيست؟

۳ بازديد

طي جراحي اسليو معده بخشي از معده براي هميشه جدا مي شود و بقيه آن با استفاده از منگنه جراحي بسته خواهد شد. اندازه معده پس از جراحي تا 75 درصد كاهش پيدا مي كند.

جراحي اسليو معده، هم به تنهايي مي تواند به عنوان يك روش درمان چاقي استفاده شود و هم ممكن است پيش نيازي براي انجام ساير جراحي هاي لاغري مانند باي پس معده باشد.

 

روند جراحي اسليو معده چگونه است؟

قبل از شروع جراحي اسليو معده، بيمار توسط تيم بيهوشي بيهوش خواهد شد. اسليو معده معمولا به كمك دوربين كوچكي به نام لاپاراسكوپ انجام مي گيرد كه درون معده قرار گفته و براي جراحان امكان ديدن درون معده را فراهم مي كند.

جراح لاغري دو تا پنج سوراخ روي شكم بيمار ايجاد مي كند و لاپاراسكوپ و ساير ابزار مورد نياز جراحي را از درون اين سوراخ ها عبور مي دهد. تيم جراحي قسمت اعظمي از معده را جدا كرده و بخش باقي مانده را با استفاده از بخيه جراحي مي بندند. پس از جراحي شكل معده عمودي و موزي شكل خواهد شد.

جراحي اسليو معده بين 60 تا 90 دقيقه به طول مي انجامد.

 

هزينه جراحي اسليو معده

هزينه عمل اسليو معده به عوامل بسيار زيادي بستگي دارد كه شامل:

  • هزينه هاي بيهوشي
  • هزينه هاي تجهيزات بيمارستاني
  • دستمزد جراح لاغري
  • هزينه عكس ها و آزمايشات پيش از جراحي
  • هزينه ويزيت هاي پزشك بعد از جراحي اسليو معده

مي باشند. در صورتي كه بيمار شرايط خاصي داشته باشد، بخشي از هزينه هاي جراحي اسليو معده تحت پوشش بيمه قرار خواهد گرفت. شرايطي مانند داشتن BMI بالاي 40 و ياBMI  بالاي 35 به همراه ابتلا به يكي از بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي.

فرمول محاسبه bmi يا شاخص توده بدني عبارت است از تقسيم وزن (كيلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. اين شاخص تنها نشان دهنده سطح چربي بدن بوده و قادر به تشخيص ميزان سلامت يا چاقي فرد نمي باشد. البته اين روش قطعي نيست و معايبي نيز دارد. مثلا به استخوان بندي و ميزان عضله هاي فرد در اين روش اهميتي داده نمي شود، در حالي كه همانطور كه مي دانيم ممكن است يك كيلوگرم عضله و يك كيلوگرم چربي وزن يكساني داشته باشند، اما حجم عضله كمتر و چگالي آن بيش از چربي است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.