آيا من داوطلب عمل جراحي لاغري هستم؟

۳ بازديد

آيا من داوطلب عمل جراحي لاغري هستم؟

هرچند كه روش هاي مختلفي براي ارزيابي اينكه شما به اين عمل نياز داريد يا خير وجود دارد، اما تعيين كننده ترين عامل براي اينكار، محاسبه بي ام آي (شاخص توده بدني) است. اگر اين شاخص در شما بين ۳۵ تا ۴۵ و يا بالاتر باشد و دست بر قضا با مشكلات و بيماري هايي مثل ديابت، فشار خون، ورم مفاصل، تنگي نفس و بيماري هاي قلبي و … مواجه باشيد شما نامزد مناسبي براي اين عمل خواهيد بود.

آيا عمل جراحي چاقي برگشت پذير است؟

اين كه آيا عمل لاغري مي‌تواند معكوس شود يا نه، به خود عمل بستگي دارد. براي مثال در خصوص باندينگ با حلقه معده (banding gastric)، ممكن است چاقي شخص دوباره برگردد و نتيجه عمل معكوس شود، چون هيچ بخشي از روده‌ها و يا معده از بين نرفته و عملا دستكاري خاصي صورت نگرفته است. با اين حال ساير تكنيك هاي جراحي چاقي مانند باي پس معده، باي پس روده، عمل اسليو و .. برگشت ناپذير هستند و شما به صورت دائمي از چاقي خود خلاص خواهيد شد.

آيا بيمه هزينه هاي عمل جراحي لاغري من را تحت پوشش قرار مي‌دهد؟

البته نوع حمايت بيمه اي، به شركتي بستگي دارد كه شما را تحت پوشش قرار داده است. علاوه بر نوع بيمه، هزينه هاي نهايي و نحوه بازگشت و يا پرداخت وجه توسط بيمه به نوع بيماري هايي كه همراه با چاقي هستند نيز بستگي دارد. زيرا اغلب كساني كه ميخواهند عمل لاغري انجام دهند از مشكلاتي مثل ديابت، بيماري هاي قلب-عروقي و فشار خون و … رنج ميبرند. بنابراين بيمه ها معمولا ميتوانند بيمار را تحت پوشش قرار دهند. اما اينكه تا چه حد هزينه ها را به شما بازميگردانند را بايد از شركت بيمه خود بپرسيد.

در نهايت قبل از اينكه بخواهيد نزد بهترين جراح لاغري برويد و مشكلات متعدد ناشي از چاقي‌تان را با او در ميان بگذاريد، حتما به دنبال يافتن پاسخ دقيق ۱۰ سوال بالا باشيد. و به نكات ذكر شده در اين مقاله هم توجه كنيد. هر چه بيشتر خود را براي اين فرآيند آماده كنيد، تاب و تحمل و كنار آمدن شما با آن بهتر خواهد بود. پس براي گرفتن تصميمي بهتر، حتما از همين الان به فكر سبك و سنگين كردن و سنجيدن تمام جوانب عمل جراحي لاغري باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.