با درمان ارتودنسي بيشتر آشنا شويد

۲ بازديد

ارتودنسي در واقع يك تخصص دندانپزشكي است كه به تشخيص و معالجه ناهنجاري‌ها و عدم هماهنگي دندان ها و همچنين موقعيت فك هاي فوقاني و تحتاني مي‌پردازد. دندان ها در حالت نرمال و از نظر زيبايي شناختي بايد با هم همتراز و هماهنگ باشند. علاوه بر هماهنگي دندان ها با يكديگر، به طور طبيعي بايد هماهنگي خاصي بين دندان ها و ساختار فك هاي بالا و پايين وجود داشته باشد.

متخصص ارتودنسي و دندانپزشك عمومي چه تفاوتي با هم دارند؟

هرچند كه هر دوي اين افراد دندانپزشك هستند و مشتركات بسيار زيادي با هم دارند، اما تفاوت هاي بزرگي نيز بين آن ها وجود دارد. از بسياري جهات دكتر ارتودنسي يك سر و گردن از دندانپزشك عمومي بالاتر مي‌ايستد. زيرا براي چند سال آموزش هاي اضافي را دريافت كرده و به يك متخصص تبديل شده است.

متخصص ارتودنسي هر چند كه مي‌توانند كارهاي معمول يك دندانپزشك عمومي مانند تميز كردن دندان ها، پركردن آن ها، دندان درد و موارد معمولي ديگر را انجام دهند، اما تنها به انجام كارهاي تخصصي مي‌پردازند.

مزاياي و فوايد ارتودنسي چيست؟

  • بهبود ظاهر صورت
  • ملموس تر شدن جذابيت لبخند
  • بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان
  • افزايش اعتماد به نفس
  • همكاري طولاني مدت با دندانپزشك عمومي شما
  • در هر سني و در هر وضعيت سلامتي به شما كمك ميكند

مصرف مواد شيرين و قندي در حالي كه از بريس استفاده ميكنيد ميتواند دشمن شماره يك مينا باشد و باعث بروز عوارض ارتودنسي در دراز مدت شود. تحليل رفتن مينا موجب تغيير رنگ يا زرد شدن دندان ها ميشود.

به طور كلي ارتودنسي يك بخش و تخصص هيجان انگيز از دندانپزشكي است و هنوز هم در حال رشد و تغيير است. اين بدان معناست كه حتي بيماراني كه تا چند سال پيش فكر ميكردند هيچ راه حلي براي حل مشكل آن ها وجود ندارد، ميتوانند امروزه از پروسه هاي درماني جديدتر ارتودنسي كمك بگيرند. پس همين امروز و تا دير نشده است براي رسيدگي به مشكلات دهان و دندان خود به بهترين متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد زيرا هر چه زودتر براي درمان اقدام كنيد، هزينه ارتودنسي و مدت زمان درمان كاهش پيدا خواهد كرد.

چطور براي ارتودنسي دندان آماده شويم ؟

متخصصين ارتودنسي ترجيح مي دهند كه همه مشكلات دهان و دندان قبل از نصب براكت ها روي دندان ها برطرف شده باشد، تا ارتودنسي دندان ها راحت تر انجام شود.

بطور معمول حل اين مشكلات شامل بر طرف كردن بيماري هاي لثه و پوسيدگي هاي دندان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.