چند داستان كوتاه درباره افرادي كه زير تيغ جراحي هاي لاغري رفته اند

۴ بازديد

چند داستان كوتاه درباره افرادي كه زير تيغ جراحي هاي لاغري رفته اند

 

داستان دنيل درباره كاهش وزن ۵۰ كيلوگرمي پس از اسليو معده

دنيل مي گويد: ((قبل از تصميم به جراحي لاغري، مشكلات سلامتي فراواني را كه ناشي از چاقي بود، تجربه كرده بودم. چاقي همچنين روي كيفيت زندگيم تاثير منفي گذاشت و مرا از شركت در فعاليت هاي فيزيكي ضروري زندگيم منع كرد))

((من هم مثل خيلي هاي ديگر با توجه به شنيده هايم و شايعات متداول درباره جراحي لاغري، حس خوشايندي به آن نداشتم و فكر مي كردم جراحي لاغري انتخاب راه آسان و بي دردسر است و به همين دليل عذاب وجدان داشتم. تا زماني كه يكي از دوستان نزديكم كه خود بهترين عمل جراحي لاغري يعني اسليو معده را انجام داده بود مرا قانع كرد كه بايد يك تغيير بزرگ در زندگي ام ايجاد كنم))

به گفته ي دنيل، تجربه ي او از جراحي اسليو معده بسيار راحت تر و بي دردسر تر از دوستان ديگرش بود. او مي گويد: (( از زماني كه جراحي كردم تمام مشكلات مرتبط با سلامتي ام بهبود پيدا كرده است. همچنين آدم فعال تر، پر انرژي تر و با اعتماد به نفس بيشتري شده ام. حالا هفته اي ۳۰ الي۴۰ كيلومتر دوچرخه سواري مي كنم و بيش از ۵۰ كيلوگرم وزن كم كرده ام. حس ميكنم آدم بهتري شدم و خودمو بيشتر دوست دارم ))

                                                                       عكس قبل و بعد جراحي لاغري عكس قبل و بعد جراحي لاغري

 داستان كاهش وزن پس از جراحي لاغري زوج موفق، جولي و پاتريك

جولي مي گويد: ((پزشكم در سن ۴۵ سالگي به من توصيه كرد كه به علت چاقي مفرط بايد جراحي لاغري انجام دهم. من به ديابت نوع دو مبتلا بودم و انسولين مي زدم. علاوه بر اين آپنه خواب، كلسترول و فشار خون بالا نيز داشتم. بنابراين حدود يك سال و نيم پيش باي پس معده انجام دادم و تاكنون بيش از ۴۰ كيلوگرم وزن كم كردم. همچنين به دليل بيماري هاي ناشي از چاقي و با محاسبه BMI بالاي ۴۰، بيمه بيشتر هزينه عمل لاغري ام را پرداخت كرد.))

(( همسرم با ديدن نتيجه ي فوق العاده اي كه من از جراحي لاغري گرفتم، در سن ۵۲ سالگي تصميم به كاهش وزن گرفت و چندين ماه قبل به زير تيغ جراحي اسليو معده رفت.))

(( اكنون تمام داروهاي فشار خون، كلسترول و ديابتم را كنار گذاشتم و حدود ۷ سايز كم كردم. به نظر من بهترين بخش جراحي لاغري، افزايش انرژي بدن است. پس از مدتي رعايت رژيم غذايي بعد از عمل باي پس معده حالا مي توانم تمام غذاهاي مورد علاقه ام را در ميزان كم مصرف كنم. خيلي خوشحالم كه چنين تصميمي گرفتم و جراحي باي پس معده انجام دادم.))

                                                                         پاتريك و جولي قبل از جراحي لاغريپاتريك و جولي بعد از جراحي لاغري

 

داستان‌های کوتاه کودکان باید ابتدا به یک دنیای جذاب و شگفت‌انگیز معرفی کنند که کودکان را به خود جلب کنند. این داستان‌ها باید دارای شخصیت‌های جذاب و قابل ارتباط باشند که با مشکلات و مواجهات مختلفی در طول داستان روبرو می‌شوند. همچنین، وجود یک پیام آموزنده و انسانی که کودکان بتوانند از آن استفاده کنند، از ویژگی‌های حیاتی داستان‌های کوتاه کودکان است.

 

علاوه بر این، داستان‌های کوتاه برای کودکان باید به زبانی ساده و قابل درک نوشته شوند که کودکان بتوانند به راحتی درک کنند. از اصطلاحات پیچیده و جملات دشوار باید پرهیز شود و به جای آن از اصطلاحات و واژگانی که در دایره لغت کودکان قرار دارد، استفاده شود. همچنین، استفاده از تصاویر رنگارنگ و جذاب می‌تواند به جلب توجه کودکان کمک کند و داستان را برای آن‌ها جذاب‌تر کند. در نهایت، اهمیت ارتباط مخاطب با داستان نیز بسیار مهم است؛ بنابراین داستان‌هایی که به نیازها و تجربیات کودکان احترام می‌گذارند و از طریق شخصیت‌ها و موقعیت‌های داستان ارتباط برقرار می‌کنند، از نظر ادبی بهترین داستان‌ کوتاه کودکان قلمداد می‌شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.